Ruliweb: W
jaki sposób uwidacznia się obecność kultury Koreańskiej w Shenmiue
Online? Yu Suzuki: Od czasów pierwszego Shenmue
oparliśmy się na dorobku Chińskiej kultury, na której głównie opiera
się też SO. Jednak od momentu rozpoczęcia współpracy z koreańskim
wydawcą, wprowadzone zostało również i to spojrzenie. Razem z
koreańskim zespołem Teakwondo przeprowadziliśmy sesję motion capture. R:Jakie są różnice pomiędzy SO a innymi koreańskimi grami
MMORPG? YS: Sama idea SO nie różni się niczym
szczególnym od innych MMORPG. Różnice ujawniają się dopiero przy
budowie scenariusza, w ciągu gry będzie mieć miejsce około 150
wydarzeń fabularnych. Nie zapominajmy też o różnicy w rozwiązaniu
systemu walki. R:Gra w ciąż jest na etapie developingu,
czy możesz powiedzieć nam cos więcej o pracach? YS:
Jest jedna rzecz, z której nie jesteśmy zadowoleni, chodzi tutaj o
grafikę. Co prawda wciąż daleko jej do finalnego wyglądu i wciąż nad
nią pracujemy, jednak chcemy, aby gra mogła dobrze działać również
na starszych komputerach, co wprowadza pewne ograniczenia. R:
QTE (Qiuck Time Events) nadawały serii dodatkowego uroku, czy
pojawią się również w SO? YS: Wolałbym nie komentować tego
zagadnienia. R: Think of leaving a version offline to
with dimensions Shenmue Online? YS: Not, for the moment it
is not prevu... Later perhaps... <nie umiem przetłumaczyć :/
> R: Czy możesz nam powiedzieć w ilu procentach jest
ukończona gra? YS: To pierwsza gra online, w której
powstawaniu uczestniczę i dopiero teraz zdałem sobie sprawę nad
pewnymi trudnościami związanymi z takim projektem. Niektóre osobne
etapy budowy nie zostały jeszcze ze sobą zintegrowane, dlatego
trudno określić postęp, ale powiedzmy, że jest to 50%.
Wiadomości podane przez Yu Suzuki na konferencji prasowej w
Korei:
nad grą pracuje 35 pracowników JCE i 10 SEGA'i oraz 30 z
poza tych firm, co w sumie daje liczbę 75 osób,
będą trzy typy
wojowników: "Martial Artists" walczący gołymi rękami, "Kyokaku", którzy
używają broni oraz "Sendo" używający magii,
gra będzie zawierać 150
questów, (120 było w pierwowzorze)
Yu Suzuki zapewniał, że
walki /notabene bazujące na tych z Virtua Fighter/, będą mogły być łatwo obsługiwane
za pomocą klawiatury i myszki.
Główne
postaci znane z dwóch pierwszych części gry (Ryo, Xiuying, Hong itd.)
pojawią się w grze jako NPC (non playable character - postaci niegrywalne).
Wystąpią w roli Mistrzów, od których graczę będą się mogli uczyć nowych
ciosów.
Na dzień
dzisiejszy nie ma planów wydania gry poza granicami Korei i Chin...